Ai, ai, ai...
Sembla que ens hem oblidat de la regla ortogràfica que ens explica com hem de classificar les paraules i poder-les accentuar correctament...
Però... i si fem un joc i ens ajudem entre tots per a trobar la resposta que ens doni la clau per a entendre com es classifiquen les paraules?
Avui hem sortit al pati a practicar.
En primer lloc, cadascú de nosaltres havia de separar el seu nom en síl·labes per identificar-ne la forta i, després, poder-nos situar al costat del con de paraules agunes, el con de planes o el con d'esdrúixoles.
En un principi no ens ha estat fàcil, doncs no recordàvem molt bé en quina posició havia d'estar la síl·laba tònica per a identificar de quin tipus de paraula es tractava.
Per sort, i com que ens ajudem molt els uns amb els altres, ho hem estat comentant i hem arribat a la solució.
Mireu els vídeos i les fotos!
Un cop ho hem practicat amb els nostres noms, hem passat a la segona part.
Les nostres mestres havien recuperat les paraules de na Marieta i les havien retallat. Ens n'han repartit una a cadascú de nosaltres, de manera que ara havíem de fer el mateix (separar en síl·labes, identificar-ne la tònica i situar-nos en el grup d'agudes planes o esdrúixoles).
Un cop ho hem tingut, hem comprovat si estava bé o no i les hem anotat a la llibreta, classificant-les en tres columnes per a distingir-les.
La propera tasca? Rodejar la síl·laba tònica.
A continuació hi podreu veure fotos on s'hi pot veure què estem fent.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada